Bokåret

2014 ble et veldig bra bokår. Jeg har også fått lest mange av bøkene som sto ulest i bokhylla mi, selv om det så klart har dukket opp fristelser underveis, både på biblioteket og i bokhandelen. Jeg håper på nok et godt leseår.

Her er lista over bøkene jeg leste i fjor, i den rekkefølgen jeg leste dem.

 photo PB020835.jpg

Armand V – Dag Solstad
A Moveable Feast – Ernest Hemingway
Bonjour Tristesse – Francoise Sagan
Pocket Atlas of Remote Islands – Judith Schalansky
Little Women – Louisa May Alcott
Good Wives – Louisa May Alcott
Litt trist matematikk – Kjersti Annesdatter Skomsvold
Vinternoveller – Ingvild H. Rishøi
Harry Potter and the Philosopher’s Stone – J.K. Rowling
Deilig er jorden – Marit Tusvik
Og været skiftet og det ble sommer og så videre – Pedro Carmona Alvarez
The Virgin Suicides – Jeffrey Eugenides
The Blazing World – Siri Hustvedt
The New York Trilogy – Paul Auster
Av måneskinn gror det ingenting – Torborg Nedreaas
Eva Luna – Isabel Allende
Lolita – Vladimir Nabokov
A Man Without a Country – Kurt Vonnegut
Brick Lane – Monica Ali
Hver morgen kryper jeg opp fra havet – Frøydis Simonsen
The Corrections – Jonathan Franzen
What we talk about when we talk about love – Raymond Carver
Morgon og kveld- Jon Fosse
Oracle Night – Paul Auster
Det handlar om dig – Sandra Beijer
Imot kunsten – Tomas Espedal
Persuasion – Jane Austen
Sunset Park – Paul Auster
Europa – Amalie Kasin Lerstang
Våke over dem som sover – Sigbjørn Skåden
Himmelarkivet – Gaute Heivoll
En dåre fri – Beate Grimsrud
Trost i taklampa – Alf Prøysen
Wide Sargasso Sea – Jean Rhys
Invisible – Paul Auster
Kafka på stranden – Haruki Murakami
Utvalgte emner i katastrofefysikk – Marisha Pessl
Slaughterhouse 5 – Kurt Vonnegut
Yahya Hassan, dikt – Yahya Hassan
Klingsor – Torgny Lindgren
Alt du kan ønske deg – Linn T. Sunne
Den afrikanske farm – Karen Blixen
Timbuktu – Paul Auster
Imot naturen – Tomas Espedal
Jimmen – Øyvind Rimbereid
Possession – A.S. Byatt
En dag i oktober – Sigurd Hoel
De som ikke finnes – Simon Stranger
The Sound and the Fury – William Faulkner
Kjærlighet i koleraens tid – Gabriel Garcia Marquez
En av oss sover – Josefine Klougart
The Blind Assassin – Margaret Atwood
Albertine – Christian Krohg
Alice’s Adventures in Wonderland – Lewis Carroll
Før jeg brenner ned – Gaute Heivoll
Tilværelsens uutholdelige letthet – Milan Kundera
Northanger Abbey – Jane Austen
De fem årstidene – Gaute Heivoll
33 – Kjersti Annesdatter Skomsvold
Tid inne – Arne Lygre

9 thoughts on “Bokåret

  1. Jippi for fin liste! Noen av disse har jeg også lest i år, og flere står i bokhyllene, klare til å bli lest i år. Jeg er allerede godt i gang, og har lest ut en bok på 400 sider allerede i år.

  2. Hei, har du slike lister over ting å gjøre slik som Listebloggen har. Prøvde å lete meg frem til dem, men fant dem ikke. Kunne trengt litt inspirasjon:)

      • Men hvis du skriver «liste» i søkefeltet, så dukker det opp noen. Om ikke ting å gjøre, så ihvertfall hverdagsgleder og forhåpentligvis litt inspirasjon.

  3. åh herre så mycket du hunnit med att läsa! är så avundsjuk 🙂 hoppas på ett lika bra läsår för dig i år och ett bättre för mig än 2014 var. <3!

  4. Så mye spennende du har lest! Jeg ser både flere av mine favoritter og bøker jeg håper på å få lest i år. Ønsker deg et flott leseår 🙂

  5. wow, du har vært flink! Jeg var ikke så flink ifjor, så i år er målet å lese alle de uleste bøkene i bokhylla( og det begynner å bli endel).

  6. Tilbaketråkk: Leseåret 2014 oppsummert | Siri Lindstad

Legg igjen en kommentar

