Sommerferie=leseferie

Noe av det aller beste jeg vet på en fridag, er å liste meg ut av senga på morgenen for å lage en kopp med te, og krype opp i senga og under dyna igjen, med en bok og tekoppen i hånda. Akkurat slik som i dag. Nå leser jeg Paul Austers Oracle Night, og den er helt fantastisk. Jeg tror ikke dette blir feriens siste Auster, for jeg har to til som venter på meg i bokhylla. I tillegg skal jeg lese tre norske samtidsromaner som står på høstens pensumliste: Espedal, Heivoll og Grimsrud. Og resten tar jeg litt som det kommer, det eneste som er sikkert er at dette blir en fin leseferie.

Hva skal dere lese i sommer?

 photo P6231775_zps822a7620.jpg

9 thoughts on “Sommerferie=leseferie

  1. Leseferie er noko av det beste!

    Eg vonar å få tjuvstarta litt på den skjønnlitterære pensumlesinga sjølv, med Grytten, Ibsen, Solstad og Garborg. Men eg kjem sjølvsagt til å gå litt utanom òg, men har ikkje lagt konkrete planar. Tek det som eg føler for!

  2. Iiiiih, Tomas Espedal in my ❤ Hvilken da? Jeg husker jeg gråt og gråt til 'Imot naturen'. Wow. Skrivekunst på høyt nivå! Paul Auster har jeg enda ikke lest noe av, men har veldig lyst! 🙂 Så koselig innlegg forresten, er så enig med deg. Den morgenstemningen der altså…

    • Imot kunsten, og jeg likte den kjempegodt! Må lese Imot naturen om ikke lenge, altså. Anbefaler veldig Paul Auster, han skriver veldig godt og har så flotte historier.

  3. Jeg leser Gösta Berlings saga akkurat nå, og har en staaaabel med bøker som ellers ligger og frister! Tør nesten ikke spå hvilken jeg gyver løs på etterpå; det vil nok avhenge av dagsform og humør.
    God lesesommer!

  4. Leser Lolita nå (som du jo vet), og etterpå står July’s people av Nadine Gordimer på lista. Den er lånt på biblioteket, og havner derfor foran mine egne i bokkøen 🙂 Ellers har jeg jo tidligere blogget min egen sommerleseliste, men tror neppe jeg rekker alle 10… God leseferie!

  5. Hurra for masse lesetid i sola denne sommeren! Jeg skal lese flere noveller fra den fine samlingen jeg fikk av deg, og så skal jeg lese Neil Gaiman og noen tegneserier etterhvert, tenker jeg. Hylla er full av muligheter, hoho!

  6. Så enig med deg, Maren! Jeg har vært på en 1800-tallsreise siden januar, da jeg leste Jane Eyre av Charlotte Brontë, og siden da har jeg ikke klart å lese noe nyere. Så jeg har lest meg gjennom tre Charlotte Brontë-romaner, en George Eliot, en Thomas Hardy og nå skal jeg lese Heart of Darkness av Joseph Conrad, eller Shirley av Charlotte Brontë. Har ikke helt bestemt meg. Skal prøve å få lest noe mer nytt i løpet av sommeren!

Legg igjen en kommentar

