Mummi

Jeg fikk et spørsmål om jeg ville dele bilder av mummikoppsamlingen min, og det kan jeg så klart gjøre.

Som så mange andre samler jeg på mummikoppene, og det er jo ikke så rart, for de er så utrolig fine! Min aller første, Kjærlighetskoppen, kjøpte jeg da Sigrid og jeg hadde en fin høstlørdag sammen, da vi nettopp hadde blitt kjent med hverandre. Det er fint å tenke på!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og etterhvert har det blitt 16 kopper i samlingen, og jeg elsker alle sammen (Selv om jeg er litt redd for Hufsa). To av favorittene er nok jubileumskoppene, den første for Mummis 65 års-jubileum, og den andre for Tove Janssons 100 års-jubileum. Jeg var så heldig at jeg fant en av de med briller i, så den fikk bli årets bursdagsgave til meg selv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg blir like glad hver gang jeg drikker te av en av dem. Og for rettferdighetens skyld, roterer jeg ofte på koppene i kjøkkenskapet, så alle skal bli brukt. Her skal ingen føle seg utenfor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

11 thoughts on “Mummi

  1. Oooh, så mange du har nå! Jeg er oå pinlig nøye med å bruke dem alle like mye, hihi. Man blir jo glad i dem alle sammen!
    (Jeg gleder meg også til å sees i kveld!)

  2. Superfine:) Det er så koselig når man kommer på besøk til folk og får drikke av en mummi- kopp:) Det synes jeg rett og slett er stas! Pleier å servere te i sånne når jeg får besøk. Det er like stas det og!

  3. Åh, så mange fine! 😀 Trur jeg har rundt ti stykker, men er litt usikker siden jeg har de fleste hjemme i Norge, men også noen hos kjæresten i England, så det går litt i surr, hehe :p De er så superfine, og akkurat passe store og drikke te eller kaffe fra, hihi

Legg igjen en kommentar

