Marsdager

Dette er min mars, og den har vært full av så masse fint.

collageen

Jeg har lest mange fine bøker, og med ranunkler på bordet blir det enda koseligere. Deilig er jorden har jeg jo skrevet om før. Jeg har laget og spist gode frokoster, som her, servert på mitt nye favorittbrett. En fredag begynte jeg dagen med en kopp te og bok i senga, og før jobb spiste jeg havregrøt med kanel og skogsbær på.

collageto

Nå leser jeg The Virgin Suicides, og den fikk være trøsten sammen med en eske Zoo på en forkjøla onsdag. Grønn te med tyttebær har blitt testet ut, og det er kjempegodt! Jeg nevnte for mamma at jeg ønsket meg en blondekrage, og uten at jeg visste det snakket hun med noen håndarbeidsvenner, og nå har jeg tre! Og de er nydelige alle sammen. En fredag før jeg reiste hjem drakk jeg smoothie og leste Og været skiftet og det ble sommer og så videre.

collagefire

En onsdag hadde gult tema. Jeg fylte termokoppen med te og dro på forelesning, og pyntet meg med prikker. Hver dag følger jeg spent med på trærne utenfor der vi bor, og en formiddag var jeg på Kanskje kommer kongen sammen med Ine og Orvar.

collagetre

Jeg drømte meg vekk på det vakre hovedbiblioteket, og startet jobbhelga med grønn te med ananas. En ny favoritt! Smoothie med kokos blir nok en fast følgesvenn denne våren. Og vaffeldagen ble feiret med to fine jenter, Ina og Ingeborg.

Takk for alt det fine, mars!

4 thoughts on “Marsdager

  1. Så mye fint, Maren! Bildene ser nesten litt poetiske ut, på en slags hverdagen-er-så-fin-måte. Hverdagspoesi, altså. 🙂

  2. Hei! Jeg var sikker på at jeg hadde lagt til adressen til den nye bloggen din i blogglista mi, men det hadde jeg tydeligvis ikke gjort. Var derfor kjemehyggelig å stikke innom her og se at det var mange innelgge jeg ikke hadde fått med meg før nå – drops på en mandag!

    Grunnen til at jeg droppet innom (til tross for at jeg trodde at det ikke var noen nye innlegg) var for å spørre om tips til hvor du drikker boble-te (ref. din kommentar på Listebloggen). Trenger et godt stalltips.

    Ha en fin dag – helt enig med Frøydis og Ane over – bildene dine er helt fantastiske!

Legg igjen en kommentar

