Bokkjærligheten

Når man er student så kommer det alltid en periode på slutten av semesteret hvor man har mer enn nok med pensum. Kanskje er det til og med slik at man kan få dårlig samvittighet av å lese noe annet. Slik hender det at jeg også tenker, men det har jeg blitt flinkere til å ikke gjøre. Jeg har nemlig innsett hvor mye gladere jeg er når jeg kan lese i en fin roman ved siden av pensumlesingen. Det er en helt egen form for å slappe av, som ikke kan sammenlignes med noe annet. Derfor har jeg startet på denne akkurat nå når eksamenslesingen setter i gang for fullt. Bare fordi det føles så innmari bra å lese et kapittel på senga, eller til og med midt på dagen når man har fått nok av katalogiseringsreglene for en stund.

 photo P5121199_zpsf9566d31.jpg

8 thoughts on “Bokkjærligheten

  1. Eg tykkjer dikt høver veldig fint som innimellom-eksamenslesing-lesestoff. Det å ta seg ein pause på ti-femten-tjue minutt og berre bla gjennom ei diktsamling og lese eit par, det er akkurat passe.

    Den boka di såg fortryllande ut!

  2. høyrast både lurt og fint ut! eg trur jammen meg at eg óg vil lesa vidare i den biblioteksboka eg har lånt to månader på rad utan å ha lest! takk for bokspirasjon! smil.

  3. Jeg er helt enig! Har nettopp begynt på den nyeste boka til Lars Saabye Christensen, «Sluk». Den lover godt så langt. 🙂

  4. Jeg får også veldig mye ut av å lese noe ved siden av pensum, selv om jeg ikke alltid er like flink til det, for jeg føler liksom at jeg ikke yter skjønnlitteraturen rettferdighet når jeg ikke har oppmerksomheten min rettet mot bare den. Det er bra at du oppfordrer til å lese i vei likevel, det passet bra denne søndagen! Jeg ELSKER Byatt, forresten. Kos deg i dag, fina!

  5. Å, du kunne ikke valgt en bedre bok! Denne er så vanvittig bra, utrolig kompleks, men så fin så fin! Jeg tror faktisk jeg leste denne i fjor i eksamenstida! Jeg leser også massemasse skjønnlitteratur i eksamenstida, og for øyeblikket holder jeg på med Mansfield Park, og når jeg er ferdig med den så har jeg lest alle Jane Austens bøker, det er fint!

  6. Den følelsen du snakker om, eller egentlig begge to, både om dårlig samvittighet og nødvendig glede, er noe jeg så veldig kjenner igjen. Jeg håper du får kost deg maksimalt med litt skjønnlitteratur ved siden av alt annet

  7. Kjenner meg igjen her, leste veldig mye da jeg var yngre, men nå blir det en sjelden gang. Rett og slett fordi pensum blir prioritert. Men; jeg liker å lese og skal bli flinkere jeg også. Er jo så mange gode bøker og fin litteratur der ute!

Legg igjen en kommentar

