"Jeg vil bare ha det fint, ikke flott, ikke fantastisk, bare fint".

Jeg leser mye om dagen. Flere av dem er bøker som lenge har stått på vil-lese-lista, og nesten alltid består den lista av både ny og gammel litteratur. Av norsk samtidslitteratur er det en forfatter som skiller seg veldig ut, og som jeg vil anbefale igjen og igjen og igjen. Og det er Kjersti Annesdatter Skomsvold. Jeg har tidligere skrevet om Jo fortere jeg går jo mindre er jeg. Den ble en stor favoritt med en gang, og det har hennes andre bok blitt også. Monstermenneske er en fantastisk roman, og det beste jeg har lest på lenge. Jeg har en tendens til å lese setninger jeg synes er ekstra fine flere ganger. I Monstermenneske vil jeg lese alle setningene flere ganger.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

14 thoughts on “"Jeg vil bare ha det fint, ikke flott, ikke fantastisk, bare fint".

  1. Jeg jakter på flinke, norske forfattere, og jeg tror Skomsvold får være med på lista. Takk for anbefalingen. Hurra!

  2. Jeg leste den forrige boka hennes på din anbefaling, så jeg tror jammen jeg gjør det samme med denne. Reservert på biblioteket nå (heldigvis har den litt venteliste så jeg rekker å lese de andre bøkene på leselista først) 🙂

  3. Så bra med tips om norsk samtidslitteratur! Til å være spirende norsklærer er jeg utrolig dårlig på det. Ender alltid opp med å lese gamle bøker. Denne skal jeg skrive opp på lista mi!

  4. Nå må jeg komme meg på biblioteket å låne bøkene hennes. De har stått på lista mi lenge, og nå ble jeg enda mer nysgjerrig. Takk for påminnelsen kjære Maren:-)

    Ha en nydelig dag fine du!

  5. Nå må jeg komme meg på biblioteket å låne bøkene hennes. De har stått på lista mi lenge, og nå ble jeg enda mer nysgjerrig. Takk for påminnelsen kjære Maren:-)

    Ha en nydelig dag fine du!

  6. Du vekker virkelig leselysten i meg Maren 🙂 Til helgen kommer det mysterie levering med bøker fra hjemme biblioteket, det gleder jeg meg til 🙂

  7. Jeg leser Jo fortere jeg går jo mindre er jeg nå og det er en fantastisk god bok! Liker språket til Kjersti Annesdatter Skomsvold og vil gjerne lese mer!

Legg igjen en kommentar

