My softest red scarf was warming your throat

Det er ekstra fint når musikken man hører på passer så godt til årstida man er i. Jeg har noen artister og album som etterhvert har blitt synonymt med en vær- og årstidsfølelse. Av den grunn hender det at jeg sparer musikken til den riktige årstida kommer. Med en gang kalenderen viste november visste jeg derfor hva jeg skulle gjøre. Sette på Laura Marlings album I speak because I can.

Sangene minner meg om den første snøen, om store skjerf og om å glemme igjen vottene hjemme, om å være på utkikk etter julegaver, og om lengting etter desember. Dette er to av mine favoritter, og jeg tenkte det passet fint å dele dem med dere i dag, fra et Oslo hvor snøen faller tett.


8 thoughts on “My softest red scarf was warming your throat

  1. Er så enig. Har selv en liste full av musikk som hører høsthalvåret til 🙂 Har til og med tyvstartet på adventslisten min. Hihi 🙂 Håper du koser deg med puddersnøen. Her regner det bare! 😦

  2. Hurra for musikkinspirasjon fra deg! Nydelige toner 🙂 DU er nydelige, syns jeg! Jeg får lyst til å klemme deg, smile til deg, og si hei fine du
    Hei, fine du! Ha en god onsdag ❤

  3. Jeg har også noen sesongalbum, hihi. Man kommer i stemning så fort man setter dem på, så jeg pleier også å vente med enkelte plater til den rette årstida er på plass! Takk for to fine sanger som jeg ikke kjente fra før!

  4. Å, dette likte jeg skikkelig godt! Har aldri hørt om henne før, tusen takk for enda et ordentlig fint tips, jeg skal absolutt høre mer på henne. 🙂

  5. Nydeleg! Tusen takk for tips, hadde heller aldri høyrt om henne før. Skjønar godt kvifor du har slike minner knytt opp til musikken hennar!

  6. Har det på akkurat samme måten! Så mykje stemning og minner og slikt ligg knytta til songane.
    Gler meg til å sjekke ut dette albumet i morgon.
    God helg!

  7. Åh, Laura Marling er snø for meg også! Alas, i Cannot Swim. Og ikke minst åpningssporet Keeper of the Keys på Marit Larsens album fra ifjor..
    Blæh. Jeg vil ha snøen tilbake!

Legg igjen en kommentar

