Det er ekstra fint

– når det regner og jeg kan være inne
– når jeg føler meg fin i kjolen jeg har på
– når jeg holder hardt rundt tekoppen og kjenner at hele meg blir varm
– når jeg hører på en sang på bussen og noen beveger seg i takt med musikken
– når jeg åpner en ny bok og leser den første setningen og tenker «denne boka er fin»
– når Mathias klemmer meg tett akkurat når jeg trenger det mest
– når noen legger ut bilder av valper og kattunger og kaniner på Instagram
– når jeg er ute og spiser middag med favorittjenter

Photobucket

– når det lukter høst
– når jeg snurrer rundt på globusen og drømmer om å reise hit og hit og hit
– når jeg legger på ny neglelakk
– når jeg finner igjen gamle bilder og de får meg til å smile
– når jeg kommer hjem og er kald og finner varme ullsokker
– når jeg tror jeg ikke har mer Ifa igjen, også finner jeg en bit til
– når Ine og jeg utveksler Gilmore Girls-sitater og episodenavn på sms, og jeg ikke trenger å skrive mer enn Those are strings, Pinocchio og hun skjønner hva jeg mener
– når jeg tenker på desember og jul og å pakke inn julehemmeligheter
– når jeg får til å lage en fin flette i håret mitt
– når en liten jente synger på trikken og alle rundt sitter og smiler
– når det er helg og jeg nyter det skikkelig skikkelig skikkelig.

12 thoughts on “Det er ekstra fint

Legg igjen en kommentar

