Rorys leseliste

Jeg tror ikke det er en særlig stor hemmelighet at jeg synes Gilmore Girls er noe av det beste i hele verden. Serien er jo stappfull av referanser, og dialogen blir bare morsommere for hver gang jeg ser en film eller leser en bok de snakker om. Da ler jeg enda mer! Jeg pleier å nevne filmene jeg har sett her etterhvert, de som på en måte utgjør en egen Gilmore Girls-utdannelse.


Derfor synes jeg det er ganske så fantastisk at Ine,som er like glad i serien som det jeg er, viste meg denne lista. Den er en oversikt over alle bøkene Rory leser og/eller snakker om i løpet av serien. Nå har jeg den lagret i et eget dokument, og merker av bøkene etterhvert som jeg har lest dem selv. Det er snakk om over to hundre bøker, så det er ikke et prosjekt som er unnagjort på et blunk, akkurat. Men det er gøy å ha enda et sted å finne inspirasjon til god litteratur, i tillegg til den kjempestore bonusen at jeg blir enda mer sikkert på at dette er min ultimate tv-serie.


Dessuten. Favorittserie kombinert med lister?  Bedre blir det jo ikke! 

Photobucket

23 thoughts on “Rorys leseliste

  1. Oi, så kult!! 😀 Nå fikk jeg lyst til å begynne å se Gilmore Girls igjen (etter maaaange års opphold) kun for å kunne følge lista 😀

  2. Ah, takk for tips. Det ante meg at det fantes en slik Rory-liste og det skulle ikke forundre meg om det fantes en for film også for de sitter jo som kjent en del foran skjermen eller på kino i serien også 🙂

  3. Eeeelsker GM jeg også! Har sett dem x-antall ganger i reprise:)
    Referanser og sånne små detaljer, som Grant Lee Philips som drubatur:)
    Har sett ham på festival og i Bergen når han reiste rundt med bandet sitt Grant Lee Buffalo..Old times<3

  4. Fantastisk! Nå er det bare enda mer imponerende – for manusforfatterne må jo også ha ganske grei styring på den lista der. Skulle gjerne ha lest mye av lista selv, for å kunne forstå flere av referansene, men enn så lenge koser jeg meg selv om jeg ikke forstår. Gleder meg til å høre med om Gilmore Girls-utdannelsen din, hihi 🙂

  5. Trodde nesten ikke det var noen som var noen som var like glad i GG som meg 🙂 serien er så vittig og smart under den lette humoren og sjarmen. Elsker å lese dialoger og quotes på nett, da får jeg med meg mye mer detaljer og kan Google navn og referanser som jeg ikke kjenner. Denne lista er super! Jeg vil også ta Gilmoreutdannelsen! 🙂

  6. Idag har jeg kjøpt en stabel bøker (på en liten men fantastisk bruktbokhandel bortgjemt på sagene) inspirert av denne boklista 🙂

  7. Gilmore girls er den beste serien noensinne! Meg og mamma har hele serien, og er snart ferdig med alle 7 sesongene. Det føles som et lite tomt hull.

    Rory er genial, og det var en genial liste. ❤

  8. Jeg har faktisk aldri sett Gilmore Girls før for to dager siden da jeg oppdaget hele førstesesongen hjemme hos oss….ble jo selvfølgelig helt hekta, og det er bare så koselig og sjarmerende en serie!! Rory er helt herlig. For en fin og koselig serie, virkelig!!

  9. Tilbaketråkk: But not as cute as Pushkin | Puddersky

Legg igjen en kommentar

