Andre dag i Praha

Vi var veldig fornøyde med hotellet vi bodde på, og hver morgen spiste vi deilig frokost. Da jeg ble spurt om jeg ville ha en pannekake med sjokolade så kunne jeg vel nesten ikke si nei?

Photobucket

Planen for dagen var å tilbringe endel timer oppe ved borgen, og i alle de utstillingene og de spennende byggene man kan oppsøke der. Det eldste bygget vi var inne i ble bygget på 900-tallet! På veien dit så vi to gode venner, en over og en under.

Photobucket

Det var pastellhus overalt, og jeg synes i grunn jeg kunne få flytte inn siden kjolene mine matcher.

Photobucket

Utsikten fra toppen var fantastisk, og jeg sto lenge med tårer i øynene. Mathias lo av meg, hihi.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

På vei nedover gikk vi gjennom Den Gyldne Gate. I nummer 22 bodde Kafka.

Photobucket

Photobucket

I Praha går skolejentene med sløyfe i håret.

Photobucket

Her kunne kjærestepar skrive navnene sine på en hengelås og feste den der som et minne.

Photobucket

En annen ting vi hadde lyst til å se var Lennon Wall. Den har vært der siden 80-tallet, og var en reaksjon fra ungdommen som ikke hadde lov til å høre på popmusikk under kommunismen, og som ville hylle og minne John Lennon. Den blir fremdeles skrevet på.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

20 thoughts on “Andre dag i Praha

  1. Borgen og utsikten er virkelig ekstremt flotte! Så søt du er – jeg synes definitivt at noen bør tilby deg et pastellhus! Pannekake med sjokolade er kanskje den beste måten å starte dagen på, hoho.

  2. Tårer i augene verkar logisk med den utsikta!

    Eg likar når graffitti seier vakre ting. Får liksom lyst til å ha eit målingspann elle rein sprayboks og gjere det same.

  3. Det ser ut til at Praha må komme på ønskelisten over steder jeg ønsker å reise.. Byen ser kjempe sjarmerende ut! Nydelige gater, vakre pastellbygninger, og egen Lennonvegg!? Makan 🙂
    Se de fine svanene? En oppå og en under.. Du er søt!
    Og hurra for pannekaker med sjokoloda til frokost! Slik det skal være 🙂
    Håper du får en nydleig tirsdag, nydelige Maren!

  4. Det ser ut som dere har hatt en helt fantastisk tur, Maren!! Pannekaker til frokost, blomster i gatene, pastell på husveggene, muldvarpen og nydelig utsikt kan bare ikke bli feil. Praha er en hit! Fikk enda mer lyst til å dra tilbake etter de to innleggene fra deg. Nydelig rett og slett!

    Favntakstore klemmer

  5. Praha er nydelig! Vært der to ganger, blir ikke siste!

    God (og billig) mat (viktig på ferie!) og lun stemning i sentrum. Tenk om Oslo hadde hatt like mange fine gamle bygg…! Enn så lenge får vi reise på ferie.

  6. så fint! minner meg om turen min dit, veldig. og kaketraller! jeg hadde spist hele tralla.. ånei, selges ikke den teen i norge lengre! da må jeg se om jeg finner den her så jeg kan ta den med hjem..

    sv: takk, fina! riktig god helg til deg også!

Legg igjen en kommentar

