På veggen

I den lille leiligheta Mathias og jeg bor begynner det etterhvert å komme opp en riktig samling med postkort. Jeg liker å dekorere med dem, og samle gode minner og ting du har smilt av, ledd av og blitt glad for på veggen. Dette er noen av dem som bor på veggen hjemme hos oss.


Nydelige postkort med motiver fra barndomsfavoritten Elsa Beskow, kjøpt på Junibacken i Stockholm.
Photobucket
Photobucket
og Gubben, denne gangen uten katten.
Photobucket
Søte piker under fine paraplyer fått av Hannah og Torunn som en trøst da vi var i Berlin og jeg lå sjuk nesten hele helga.
Photobucket
Prikkesløyfe og tekanne, en perfekt blanding på et kort jeg kjøpte i Antibes.
Photobucket
Karen Blixen på broen utenfor hjemmet sitt, kjøpt da jeg var på studietur til København og nettopp Rungstedlund, der hvor hun bodde.
Photobucket
Et kort jeg fikk av Hannah, og som fikk meg til å le hele veien hjem fra postboksen.
Photobucket
Freiagutten kjøpt i førjulstida på Folkemuseet.
Photobucket
Et sjarmerende bursdagskort. Se, det er meg!
Photobucket
Et fint Penguin-kort jeg fikk en gang av Ina.
Photobucket
Et bilde av broren min og meg, strålende fornøyde på 17.mai og med is i hele fjeset.

Photobucket

Og til slutt det søteste kortet jeg tror jeg noen gang har sett, som jeg fikk av Mathias til bursdagen min. Søte dyr og en klem utenpå, og søte ord og klemmer inni.

Photobucket

17 thoughts on “På veggen

  1. Så koselig pynt 🙂 elsker når liligheten reflekterer personligheten til de som bor der, og ikke bare er en hvit vegg liksom.

  2. Åh, så fine! Postkort er herlege. Nummer to gir meg andreklasse-nostalgi. Trur noko liknande var illustrasjon i norskboka, og så skulle vi fargelegge.
    Og herleg 17. mai-bilete!

  3. Å, så fint! De øverste bærer mange gode minner, og det nederste er jo noe av det søteste jeg har sett noen gang. 😀

  4. Så fint! 🙂

    Jeg har også postkort på veggen, dog kun kort jeg og Amund har fått i posten. Kort er så fint, folk burde skrive og sende flere! 🙂

  5. Så fint! 🙂
    Jeg like rogså den tanken å henge opp ting som gjør meg glad på veggen 🙂 Derfor må Øyvind i blant stoppe meg i å henge opp, ellers hadde blitt overfylt.. av spesielt bilder av venner og kjære ❤

  6. Så mange nydelige kort, Maren, og en veldig god idè å dekorere veggen med kort som har minner, latter og glede i seg! Jeg er så glad i Elsa Beskow, ingeting slår nostalgien i tegningene hennes. Har en kompis som alltid kjøper Beskowbøker og ting med tegningene hennes på i gave til Mathea. Det liker mammaen;) Nydelig dag til deg!

  7. Så mange nydelige kort, Maren, og en veldig god idè å dekorere veggen med kort som har minner, latter og glede i seg! Jeg er så glad i Elsa Beskow, ingeting slår nostalgien i tegningene hennes. Har en kompis som alltid kjøper Beskowbøker og ting med tegningene hennes på i gave til Mathea. Det liker mammaen;) Nydelig dag til deg!

  8. For et fint utvalg! Jeg har også en drøss med postkort som jeg bare venter på å slippe løs på hvite vegger neste gang jeg flytter et sted. Her er det nemlig ikke så mye ledig veggplass for øyeblikket, men det hindrer meg ikke i å spare på og til og med kjøpe kort iblant, bare for å ha dem selv. En vakker dag ..!

Legg igjen en kommentar

