Til fremtiden

På en fredag som denne vil jeg gjerne dele et av mine favorittdikt av Inger Hagerup. I grunn så er det inderlig trist, men aller mest så er det så inderlig fint.


Denne gangen handler sangen
atter om meg selv.
Jeg har noe tungt i blodet
som vil si farvel.
Selv om dette gamle trette
hjerte ennå slår,
er dets triste, aller siste
budskap: Alt forgår.
La så være! Livets lære
har en større trøst:
Ennå kommer andres sommer
etter egen høst.
Ennå strømmer andre drømmer
levende i deg,
som i morgen møter våren.

Hils dem da fra meg! 

16 thoughts on “Til fremtiden

  1. Takk for at du deler dikt av og til – jeg er så alt for dårlig til å oppsøke det selv. Dette var nydelig! God fredagskveld, fine Maren!

  2. Puh. Det var vakkert, fint og trist.
    Fine Maren, bare så du vet det, så gjør du meg glad! Det at du legger igjen søte, fine spor hos meg, og at du deler fine ting på bloggen din. Jeg vil bare gi deg en klem 🙂 Håper du får en fin lørdag og helg, og at formen stadig er stigende! ❤

  3. Alltid inspirerende med dikt som rimer på denne måten! Inger Hagerup var så drivende dyktig! Veldig, veldig fint var det også. Fortsatt god helg, sukkerbit!

Legg igjen en kommentar

