84 Charing Cross Road

På lørdag så jeg en skikkelig fin film. Den heter 84 Charing Cross Road, og er filmatiseringen av boka skrevet av Helene Hanff. Den handler om Helene som bor i New York med en enorm kjærlighet og interesse for gamle bøker, særlig britiske. Bøkene hun så gjerne vil eie finner hun ingen steder i New York, og slik begynner en lang og lidenskapelig brevveksling, handling og byttehandel mellom henne og det lille antikvariatet i Charing Cross Road i London. Det er en fantastisk historie, og den inneholder utrolig mange fine bøker og sitater. Dette er en av favorittbøkene til mamma, og etter å ha sett filmen kan jeg forstå hvorfor. Boka skal også leses så fort jeg får muligheten. 


En historie om bøker og post, kan det egentlig bli bedre?

Photobucket

Og dere, tusen takk for så mange fine kommentarer om pudderskybursdagen. Jeg blir så glad!

12 thoughts on “84 Charing Cross Road

  1. Den har jeg også lest, om jeg ikke husker helt feil! Så fin 🙂 Det er så utrolig synd at veldig mange av de nydelige bokhandlerne i Charing Cross Road har blitt erstattet av kjedebutikker. Hjertet mitt gråter litt for det.

  2. Hei Maren!

    Takk for varm kommentar og supert bok/filmtips:) Høres ut som en historie jeg kan like!

    Og hipp hurra på etterskudd for bloggbursdag!! Hurra, hurra!

    Nydelig dag til deg!

  3. Hei Maren!

    Takk for varm kommentar og supert bok/filmtips:) Høres ut som en historie jeg kan like!

    Og hipp hurra på etterskudd for bloggbursdag!! Hurra, hurra!

    Nydelig dag til deg!

  4. Hei Maren!

    Takk for varm kommentar og supert bok/filmtips:) Høres ut som en historie jeg kan like!

    Og hipp hurra på etterskudd for bloggbursdag!! Hurra, hurra!

    Nydelig dag til deg!

Legg igjen en kommentar

