Totusenogti i bøker

Lista over bøker jeg har lyst til å lese blir stadig forlenget, i et tempo som gjør at jeg slett ikke klarer å følge med. Men da er det så fint at endel av bøkene jeg lenge har hatt lyst til å lese, står på pensum. Her kommer oversikt over hvilke bøker jeg leste i det forrige året.


– No one belongs here more than you. Miranda July.
– Ökenbrevet. Göran Tunström.
– Gösta Berlings saga. Selma Lagerlöf.
– En herregårdssägen. Selma Lagerlöf.
– Körkarlen. Selma Lagerlöf.
– Kejsarn av Portugalien. Selma Lagerlöf.
– Knutar. Gunhild Øyehaug.
– Eg elska ho. Anna Gavalda.
– Det jeg elsket. Siri Hustvedt.
– En langvarig forlovelse. Sebastien Japrisot.
– Det dobbelte teater. Antonin Artaud.
– The Empty Space. Peter Brook.
– The perks of being a wallflower. Stephen Chbosky.
– Mrs. Dalloway. Virginia Woolf.
– Sommer. Amalie Skram.
– En bønn for Owen Meany. John Irving.
– Eugenie Grandet. Balzac.
– Mansfield Park. Jane Austen.
– A room of one’s own. Virginia Woolf.
– Good Morning, Midnight. Jean Rhys. 
– Like sant som jeg er virkelig. Hanne Ørstavik.
– Hus og hjem. Helle Helle.
– Alberte og friheten. Cora Sandel.
– Bare Alberte. Cora Sandel.
– Pinnsvinets eleganse. Muriel Barbery. 
– Popsongar. Frode Grytten.
– Den gamle mannen og havet. Hemingway.
– Sveve og vatna. Ragnar Hovland.


Det er vanskelig å plukke ut noen favoritter blant disse, men jeg har prøvd allikevel ved å sette et lite hjerte ved de fem jeg likte best. Selv om jeg egentlig likte alle sammen. Cora Sandel har jeg skrevet endel om før, så nå vet dere vel alle at Alberte-trilogien fortjener en million hjerter.


Hils på kaninen som passer på bøkene mine.

Photobucket

7 kommentarer om “Totusenogti i bøker

  1. Du har vært flinkere til å lese enn meg. Men så har jeg litt annerledes pensum også da. x) Å, dette året skal jeg være flinkere til å skrive ned hva jeg har lest.

    Og du må smake vaniljecola! Men jeg har skikkelig sær smak i brus, liker Dr.Pepper og Pepsi Raw ogsånn.

  2. At du klarer å lese så masse.. 🙂 Jeg tror ikke jeg hadde klart å holdt styr på alt.

    Hvordan passer kaninen på bøkene dine? Er den en bokstøtte, eller står den bare på toppen av en høy bokstabel? Hvor høy er kaninen?

  3. Pinnsvinets eleganse høyrdest nydeleg ut! Og det høyrest ut som om ka som helst kan skjule seg mellom permane på den boka^^

    Og eg må lese noke av Grytten og Hemingway snart!

Legg igjen en kommentar

