Kjærestegaven

Kjæresten min har alltid vært flink til å gi gaver. Hver jul og bursdag fryder jeg meg over ting som gjør meg så glad, så glad. Og denne jula var virkelig ikke noe unntak. 


Gaven begynte med en litt mystisk konvolutt. Hvor det sto «hahaha» og siden han elsker quiz og rebuser så måtte jeg i år jobbe litt for å finne gaven min.
Photobucket

Etter å ha funnet fram til at svaret på spørsmålet i konvolutten (statsleder som er nasjonens beste i judo og landet med verdens djupeste sjø) var Russland, så hadde han gjemt en ny konvolutt i bokhylla vår, i ei bok om Russland. Der lå det et kryssord, med spørsmål om alt fra flyplass i Berlin til min favorittfrukt og Glee-relaterte spørsmål.
Photobucket
Løsningsordet ble «postkasse», og jeg løp ut i bare penkjolen. Der fant jeg en ny konvolutt, del tre. I den var det en rebus han selv hadde tegna, med svenske kuer og u-båter. «Se under senga di» var løsningen. Så da løp jeg opp,da.
Photobucket
Og der, gjemt under madrassen, lå en diamantring. Tenk det. Verdens fineste ring fra verdens fineste kjæreste. 
Photobucket
Ikke nok med det, jeg er sjuk og forkjøla og litt lei meg fordi det er kjedelig å være det hele jula. Så i dag kom han på overraskelsesbesøk med en gavepose. Oppi der lå tre klementiner, et blad, en julebrus, en kransekakering med smell-bong-bong, fire søte konfektkaker i rosa blomsterformer, en pose french fries (mitt favorittpotetgull), mint-te, muffins-plaster og et kort fra en snill kjærestemamma. Og vips så var jeg blid og med stort smil om munnen igjen. Åh, som jeg er glad i kjæresten min ♥

13 thoughts on “Kjærestegaven

  1. Herlighet, så fantastisk! Så herlig forseggjort, jeg skjønner godt at du blir sjarmert altså. Fantastisk rebus. Og ikke minst, så vakker ring! 😀

  2. Åh, Maren, den er nydelig. For en flott gave, og for en flott fyr! Jeg fikk også kryssord av kjæresten min for en tid tilbake, det er ekstremt hyggelig når folk anstrenger seg for å gjøre en glad! Så heldige vi er!

  3. For en nyyydelig ring! Du har vært heldig med kjæresten 😉

    Rebusen så kjempevanskelig ut! Og den kan ikke stemme, så vidt jeg ser. Sel minus «Elle»?? Man kan jo ikke trekke fra flere bokstaver enn det er i ordet? Og støvelkuvålerenga?? Kan du ikke gå gjennom rebusen for oss..

  4. Å, så fin ring! 🙂 Min fremtidlige kjæreste skal få lese dette innlegget og studere fremgangsmåten nøye 🙂 For en fin julepresang!

  5. For en fiiin og romantisk ting å gjøre da!! Heldige deg 🙂

    Nå skal jeg titte litt mer her inne…ikke vært her før 😉

    Klem fra Stine

Legg igjen en kommentar

